Monitorowanie pracy zdalnej, zwłaszcza obecnie, kiedy znaczna część pracowników wykonuje swoje obowiązki służbowe z domu, może przynieść wymierne korzyści zarówno pracodawcy, jak i pracownikom. Pracownicy poczują się bardziej zmotywowani, natomiast pracodawcy będą mieli możliwość wykazania realnego czasu aktywności pracowników.
Monitorowanie pracy zdalnej – choć w pierwszej chwili może się wydawać, że świadczy o braku zaufania – to w zdecydowanym stopniu wpływa na zwiększenie zadowolenia pracowników. Wynika to po pierwsze z większej świadomości wartości swojej pracy – pracownicy wiedzą co mają zrobić i z czego są rozliczani. Po drugie wpływa na konkurencyjność całego zespołu, ponieważ wiedzą oni, że ich koleżanki i koledzy pracujący np. nad tym samym projektem, w równym stopniu są w niego zaangażowani.
Biorąc pod uwagę fakt, że praca w trybie home office to normalny dzień pracy, pracodawca może oczekiwać od pracownika wywiązywania się ze swoich obowiązków służbowych. Monitorowanie pracy zdalnej to nic innego, jak wymagania pracodawców / liderów zespołów odnośnie realizacji powierzonych zadań, informacji o etapie na jakim dane zadania się znajdują, czy też zwyczajnie sprawdzenia, czym pracownik aktualnie się zajmuje.
Obawa pracodawców czy dany pracownik faktycznie pracuje, a także czy jest zaangażowany w swoje obowiązki jest uzasadniona. Podobnie jak to, czy nieograniczone korzystanie z firmowego sprzętu (w godzinach pracy i po godzinach pracy) nie stanowi ryzyka wycieku poufnych plików. Utrata kluczowych dokumentów firmowych może nie tylko narazić organizację na koszty, ale również wpływa na utratę reputacji wśród klientów i kontrahentów.
NARZĘDZIA UMOŻLIWIAJĄCE MONITOROWANIE PRACY ZDALNEJ
SAFETICA
IT MANAGER
AXENCE NVISION
Oferujemy zaawansowane i innowacyjne rozwiązania, które umożliwiają monitorowanie pracy zdalnej. Zebrane dane prezentowane są w postaci czytelnych raportów, które dodatkowo można filtrować w zależności od potrzeb. Głównym celem narzędzi do monitorowania pracy zdalnej jest wykrycie oraz wyeliminowanie czasochłonnych, a także niepożądanych aktywności. W rezultacie przyczyniają się do wzrostu efektywności pracy poszczególnych pracowników, a tym samym do wzrostu efektywności całej firmy.
Jednocześnie, oferowane przez nas rozwiązania są rozbudowane o dodatkowe funkcjonalności (w zależności od producenta). Te funkcjonalności obejmują m.in. zarządzanie całą infrastrukturą IT przedsiębiorstwa, zapobieganie wyciekom danych wrażliwych, monitoring sieci, a także zarządzanie urządzeniami pracowników wykorzystywanymi do celów służbowych (BYOD).
Safetica – monitorowanie pracy zdalnej
- Kontrola aktywności pracowników na stronach www i w aplikacjach
- Wykrywanie wszelkich aktywności niezwiązanych z pracą
- Raportowanie aktywności ekranu
- Blokada wybranych stron i aplikacji (możliwość udostępniania wybranych aplikacji w określonym wymiarze czasu)
- Statystyki dotyczące poszczególnych osób, a także całych działów
Dzięki oprogramowaniu Safetica managerowie mogą sprawdzić ile czasu pracownicy aktywnie korzystają z pakietu office, a ile poświęcają np. na przeglądanie stron internetowych bądź czatownie w social mediach. Co ważne, analizowany czas trwania aktywności dotyczy aktualnie otwartego okna aplikacji. Przykładowo, jeżeli pracownik ma cały czas otwartą pocztę e-mail, ale korzysta w tym czasie z innych aplikacji, bądź przegląda strony internetowe – Safetica rejestruje czas aktywności w aktualnie otwartej aplikacji, nie tej, która otwarta jest w tle. Dodatkowo, narzędzie to pozwala na kategoryzowanie aktywności według następujących typów: produktywne, nieproduktywne oraz neutralne.
Tego typu dane pomagają firmom z jednej strony zweryfikować efektywność pracowników, a także poprawić wydajność pracy, a z drugiej odkryć, w jakich miejscach mogą wystąpić zagrożenia dla bezpieczeństwa danych.
SAFETICA – DLA KOGO?
Jeżeli potrzebujesz oprogramowania, które umożliwi monitoring użytkowników, a jednocześnie operujesz dużą liczbą wrażliwych danych i chcesz mieć gwarancję, że nikt ich nie wykradnie, ani nie zostaną celowo udostępnione, to Safetica jest idealnym rozwiązaniem.
Wyeliminuje luki w zabezpieczeniach, a także zablokuje wszelkie potencjalne kanały wycieku. Uniemożliwi m.in. przesyłanie wrażliwych informacji (bazy klientów, oferty, projekty itp.) na prywatne adresy email czy do chmury, a także zablokuje operacje wykonywania zrzutów ekranu lub kopiowania danych na dyski przenośne.
Safetica – pozostałe funkcjonalności
- Ochrona przed wyciekiem danych – skutecznie blokuje wszystkie potencjalne kanały wycieku danych
- Możliwość błyskawicznego sprawdzenia źródła wycieku
- Szyfrowanie danych na komputerach i nośnikach wymiennych
- Inspekcja SSL/HTTPS
- Klasyfikacja plików jako dane wrażliwe w oparciu o zawartość, a także kontekst
- Możliwość ustawienia blokad:
- – przechowywania danych wrażliwych na dyskach lokalnych,
- – kopiowania danych wrażliwych na pendrive i CD
- – dostępu do urządzeń przenośnych
- – wydruku danych wrażliwych na drukarkach lokalnych, sieciowych i wirtualnych
- – kopiowania zawartości pliku z danymi wrażliwymi do innego pliku
- – wykonywania zrzutów ekranów / kopiowania na zasadzie przeciągnij i upuść / ctrl + c i ctrl + v
- – przesyłania danych wrażliwych na strony www oraz do chmury
- – wysyłania danych wrażliwych poprzez email, pocztę webową, a także komunikatory.
- Natychmiastowe powiadomienia mailowe o zaistniałym problemie
- Kontrola druku (w tym przydzielanie uprawnień do druku)
- Ochrona urządzeń mobilnych (Mobile Device Management)
- Spełnienie wymagań RODO
- Audyt bezpieczeństwa
IT Manager – monitorowanie pracy zdalnej
Oprogramowanie IT Manager to zestaw narzędzi, które umożliwiają centralne zarządzanie infrastrukturą informatyczną oraz procesami IT w przedsiębiorstwie. Jego modułowa budowa pozwala na dobór i wdrożenie funkcjonalności według potrzeb. Jednym z takich modułów jest „Monitoring użytkowników”, umożliwiający kontrolę aktywności pracowników.
- Monitoring rzeczywistego czasu pracy aplikacji
- Weryfikacja odwiedzanych stron www
- Przegląd wydruków (według użytkownika, drukarki, typu dokumentów)
- Monitoring aktywności systemowej (szczegółowa analiza uruchamianych procesów)
- Weryfikacja urządzeń USB (pliki kopiowane od/do stanowiska)
- Blokada napędów USB
- Autoryzacja zaufanych napędów USB
- Dziennik podłączonych urządzeń USB
- Blokada wybranych stron www (adresy dozwolone / zabronione)
- Analiza aktywności użytkownika w czasie rzeczywistym
- Analiza pracy stanowiska PC (włączenie, uśpienie, wyłączenie)
- Cykliczny zapis zawartości ekranu użytkownika
IT MANAGER – DLA KOGO?
Jeżeli potrzebujesz systemu umożliwiającego monitoring pracy zdalnej, a jednocześnie oferującego możliwość kompleksowego i centralnego zarządzania złożoną infrastrukturą IT to IT Manager jest doskonałym rozwiązaniem.
System IT Manager pozwala na skalowanie od środowisk 5000+ stanowisk komputerowych. Dostarcza aktualne informacje na temat posiadanych konfiguracji komputerów i oprogramowania, optymalizując posiadane zasoby i ułatwiając planowanie w zakresie modernizacji sprzętu.
Dodatkowo umożliwia sprawną obsługę zgłoszeń serwisowych oraz wizualizuje ruch sieciowy, wyszukując wszystkie urządzenia sieciowe.
IT Manager – pozostałe funkcjonalności
BAZA KONFIGURACJI KOMPUTERÓW ORAZ OPROGRAMOWANIA
- Automatyczne skanowanie konfiguracji sprzętowej zarejestrowanych stanowisk
- Odczyt i cykliczna identyfikacja zainstalowanego oprogramowania
- Skaner plików (np. multimedia)
- Wykrywanie różnic w zakresie sprzętu oraz oprogramowania
- Odczyt statusu stanowisk: on-line / off-line
- Rejestrowanie czasu włączenia i wyłączenia PC
- Monitoring kluczowych parametrów stanowiska (obciążenie CPU, RAM, HDD)
- Raportowanie inwentaryzacyjne
ZARZĄDZANIE LEGALNOŚCIĄ OPROGRAMOWANIA
- Analiza zainstalowanych aplikacji
- Baza zakupionych licencji oraz repozytorium dokumentów licencyjnych (faktury zakupu, umowy)
- Automatyczny audyt oprogramowania
- Dostęp do bazy sygnatur aplikacji
- Mechanizm downgrade / upgrade licencji
- Możliwość przypisania licencji do PC lub użytkownika
- Analiza wykrytego oprogramowania według struktury organizacyjnej oraz lokalizacyjnej
- Alertowanie różnic w stanach oprogramowania
- Tworzenie listy aplikacji typu dozwolona / zabroniona
- Odczyt kluczy licencyjnych
- Powiadomienia o wykryciu nowych aplikacji.
ZDALNE ZARZĄDZANIE I AUTOMATYZACJA
- Przejęcie pulpitu użytkownika za pomocą agenta ITM
- Transfer plików i katalogów na prawach administratora
- Linia poleceń CMD wraz z kanałem zwrotnym
- Wysyłanie wiadomości on-line
- Czat techniczny z użytkownikiem
- Zarządzanie procesami, a także usługami
- Modyfikacja rejestru systemowego
- Zarządzanie kontami użytkowników
- Zapytania WMI
- Tworzenie zadań instalacji oprogramowania
- Uruchamianie plików wsadowych
- Uruchamianie skryptów PS
- Odczyt statusu wykonania skryptów
- Odczyt kodów wyjścia (STDIN, STDOUT)
- Harmonogram zadań
- Kreator zadań backup’u.
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI
- Ewidencja wszystkich typów zasobów (monitory, telefony, drukarki itp.)
- Tworzenie relacji pomiędzy zasobami (np. pracownik – komputer)
- Przegląd historii powiązań
- Kreator dokumentów przekazania oraz zwrotu zasobów
- Wydruk kodów kreskowych
- Możliwość dodawania własnych atrybutów zasobów
- Kreator własnych szablonów zestawień
- Repozytorium dokumentów (skany faktur, gwarancje)
- Aplikacja mobilna do inwentaryzacji zasobów.
SERVICEDESK
- Rejestracja zgłoszeń serwisowych użytkowników
- Dedykowane panele: inżynier, manager oraz użytkownik
- Własna kategoryzacja zgłoszeń
- Kreator formularza zgłoszeniowego dla wybranych kategorii
- Automatyczne przydzielanie opiekuna zgłoszenia
- Możliwość zdefiniowania listy statusów oraz priorytetów
- Określenie, a także analiza czasów SLA
- Pełna obsługa zgłoszeń z poziomu dowolnej przeglądarki
- Szablony powiadomień (e-mail, sms)
- Obsługa dedykowanych linii wsparcia
- Baza firm serwisowych
- Tworzenie bazy wiedzy dla użytkowników
- Panel ogłoszeń
- Kreator ankiet
- Automatyczna rejestracja zgłoszeń przez e-mail
- Integracja z modułem Zarządzania Zasobami
KOMUNIKATOR
- Bezpieczna, wydajna i szyfrowana komunikacja wewnątrz organizacji
- Możliwość przesyłania wiadomości tekstowych, wykonywania połączeń audio-wideo, udostępniania ekranu, a także tworzenia konferencji
- Przesyłanie plików
- Konwersacje prywatne między użytkownikami, a także konwersacje w grupach
- Odbieranie powiadomień od administratorów
- Prosty interfejs.
MONITORING SIECI LAN
- Skanowanie wybranych podsieci
- Rozpoznawanie nazw oraz typów urządzeń
- Odczyt stanu urządzeń (on-line / off-line)
- Mapa sieci (w tym graficzne rozmieszczenie urządzeń w sieci)
- Odczyt otwartych portów
- Odczyt uruchomionych usług
- Monitoring aktywności urządzeń
- Zarządzanie urządzeniami poprzez http / https / SSH / Telnet
ZARZĄDZANIE WNIOSKAMI I UPRAWNIENIAMI
- Obsługa wniosków wymagających akceptacji osób decyzyjnych (np. zakup sprzętu, wnioski o uprawnienia, przyjęcie pracownika)
- Inwentaryzacja wszystkich systemów (aplikacji), a także zbiorów danych, w których są przetwarzane dane osobowe (RODO)
- Możliwość określenia dostępu do każdego zinwentaryzowanego zasobu (imienne konta pracowników)
- Określenie atrybutów użytkowych (np. termin ważności dostępu, poziom dostępu)
- Raportowanie uprawnień
Axence nVision – monitorowanie pracy zdalnej
Moduł umożliwiający monitoring użytkowników w rozwiązaniu Axence nVision określany jest jako SmartTime. Jego podstawowym założeniem jest dostarczanie informacji o aktywnościach, które pochłaniają najwięcej czasu, a tym samym umożliwienie lepszego planowania zajęć. Dodatkowo, dzięki tego typu wiedzy, możemy wyeliminować najbardziej rozpraszające czynności, a tym samym znacząco podnieść efektywność pracy.
Raporty z modułu SmartTime dostępne są z poziomu przeglądarki internetowej w czytelnej i przejrzystej formie. Informacje o aktywnościach – pogrupowane z podziałem na produktywne, neutralne, a także nieproduktywne – mogą przeglądać sami pracownicy, jak również menadżerowie. Dodatkową zaletą rozwiązania jest możliwość ustawienie progu produktywności i uruchomienia alarmu email po jego przekroczeniu.
- Statystyki czasu pracy: godzina rozpoczęcia i zakończenia aktywności, czas przy komputerze i poza komputerem
- Lista aplikacji desktopowych i odwiedzanych stron www
- Statystyki aktywności osobistej widoczne dla pracownika, statystyki aktywności podwładnych widoczne dla przełożonych
- Podgląd zrzutu ekranu użytkownika dla menadżerów i administratorów
- Kategoryzowanie aplikacji i stron www (np. aplikacje biurowe, komunikatory, rozrywka) – predefiniowana lista kategorii z możliwością edycji
- Dodawanie wyjątków przez administratorów (np. że dana aplikacja w tej grupie uznawana jest za produktywną)
- Statusy aplikacji desktopowych i stron www (produktywne, neutralne, nieproduktywne) z możliwością przypisania wyjątku np. dla wybranej grupy
- Metryki produktywności: czas poświęcony na aktywność produktywną (wyliczenia procentowe)
- Możliwość zdefiniowania progu produktywności i limitu nieproduktywności
AXENCE NVISION – DLA KOGO?
Jeśli chcesz zwiększyć świadomość użytkowników odnośnie własnej aktywności, a jednocześnie zyskać pełną wizualizację sieci oraz zwiększyć bezpieczeństwo, zoptymalizować pracę, a także zapobiegać przestojom, dzięki monitorowaniu urządzeń sieciowych, to rozwiązanie Axence nVision doskonale spełni te zadania.
Dodatkowo pozwoli zarządzać licencjami oraz zgłoszeniami serwisowymi.
Axence nVision – pozostałe funkcjonalności
NETWORK – pełen monitoring sieci
- Skanowanie sieci, wykrywanie urządzeń i serwisów TCP/IP
- Interaktywne mapy sieci, mapy użytkownika, oddziałów, mapy inteligentne
- Serwisy TCP/IP: poprawność i czas odpowiedzi, statystyka ilości odebranych/utraconych pakietów (PING, SMB, HTTP, POP3, SNMP, IMAP, SQL itp.)
- Liczniki WMI: obciążenie procesora, zajętość pamięci, zajętość dysków, transfer sieciowy itp.
- Działanie Windows: zmiana stanu usług (uruchomienie, zatrzymanie, restart), wpisy dziennika zdarzeń
- Licznik SNMP v1/2/3 (np. transfer sieciowy, temperatura, wilgotność, napięcie zasilania, poziom tonera i inne).
- Kompilator plików MIB
- Obsługa pułapek SNMP
- Routery i switche: mapowanie portów, informacja do którego przełącznika urządzenie jest podłączone
- Obsługa komunikatów syslog
- Monitorowanie listy usług Windows
- Obsługa szyfrowania AES, DES i 3DES dla protokołu SNMPv3.
INVENTORY – łatwe zarządzanie zasobami IT
- IT Asset Management – zarządzanie wszelkimi zasobami, za które odpowiada dział IT
- Szczegółowe informacje i ewidencja czynności wykonywanych na zasobach w trakcie całego cyklu życia, możliwość definiowania statusów, a także pól oraz generowanie protokołu przekazania sprzętu
- Widok zasobów, aplikacji, dokumentów, licencji dla poszczególnego użytkownika lub osobny widok według zasobów przypisanych do urządzeń
- Jednoczesne przypisywanie dokumentu do wielu zasobów
- Software Asset Management – rozbudowany system zarządzania aplikacjami i licencjami, w tym identyfikacja realnego zużycia licencji
- Rozliczanie dowolnego typu licencji, w tym modelowanie licencji chmurowych
- Rozliczanie licencji według użytkownika, urządzenia, numeru seryjnego lub na podstawie wersji zainstalowanej aplikacji
- Audyt inwentaryzacji sprzętu i oprogramowania
- Wgląd w licencje przypisane do użytkownika pracującego na wielu urządzeniach
- Zdalny dostęp do managera plików z możliwością usuwania plików użytkownika
- Informacje o wpisach rejestrowych, plikach i archiwach .zip na stacji roboczej
- Szczegółowe informacje o konfiguracji sprzętowej konkretnej stacji roboczej
- Zarządzanie instalacjami/dezinstalacjami oprogramowania w oparciu o menedżera pakietów MSI
- Alarmy: instalacja oprogramowania, zmiana w zasobach sprzętowych
- Aplikacja dla systemu Android umożliwiająca spis z natury na bazie kodów kreskowych, a także kodów QR
- Możliwość archiwizacji i porównywania audytów.
USERS – większe bezpieczeństwo i wydajność pracowników
- Pełne zarządzanie użytkownikami, bazujące na grupach i politykach bezpieczeństwa
- Blokowanie uruchamianych aplikacji
- Monitorowanie wiadomości e-mail (nagłówki) – antyphishing
- Szczegółowy czas pracy (godzina rozpoczęcia, godzina zakończenia aktywności, a także przerwy)
- Użytkowane aplikacje (aktywnie i nieaktywnie)
- Odwiedzane strony www (tytuły i adresy stron, liczba i czas wizyt)
- Audyty wydruków (drukarka, użytkownik, komputer), a także koszty wydruków
- Statyczny zdalny podgląd pulpitu (bez dostępu)
- Zrzuty ekranowe (historia pracy użytkownika ekran po ekranie)
- Blokowanie stron www
- Zgodność z RODO – przyporządkowanie konfiguracji, uprawnień i dostępów do konkretnego użytkownika, niezależnie od urządzenia
- Informatyka śledcza – szczegółowe wyszczególnienie aktywności oraz metryki użytkownika
HELPDESK – intuicyjna pomoc techniczna
- Tworzenie zgłoszeń serwisowych i zarządzanie nimi (przypisywanie do administratorów)
- Planowanie zastępstw w przydzielaniu zgłoszeń oraz procesowanie zgłoszeń z wiadomości e-mail
- Obsługa umów o gwarantowanym poziomie świadczenia usług (SLA), w tym: metryki, raporty, zarządzanie dniami wolnymi od pracy
- Automatyzacje bazujące na założeniu: warunek -> akcja
- Zarządzanie powiadomieniami (przypisywanie do administratorów)
- Baza zgłoszeń z rozbudowaną wyszukiwarką
- Powiadomienia i widok zgłoszeń odświeżanych w czasie rzeczywistym
- Komentarze, zrzuty ekranowe i załączniki w zgłoszeniach, konfigurowanie pól niestandardowych, powiązanych z wybraną kategorią zgłoszenia
- Wewnętrzny komunikator (czat) z możliwością przesyłania plików i tworzenia rozmów grupowych
- Komunikaty wysyłane do użytkowników / komputerów z możliwym obowiązkowym potwierdzeniem odczytu
- Zdalny dostęp do komputerów z możliwym pytaniem użytkownika o zgodę oraz możliwością blokady myszy/klawiatury
- Zadania dystrybucji oraz uruchamiania plików (zdalna instalacja oprogramowania) dwukierunkowa wymiana plików
- Integracja użytkowników z Active Directory
- Baza wiedzy z kategoryzacją artykułów, wyszukiwarką i możliwością wstawiania grafik oraz filmów YouTube
- Rozbudowany system raportów
- Przejrzysty i intuicyjny interfejs webowy.
DATAGUARD – kontrola dostępu do danych
- Informacje o urządzeniach podłączonych dla danego komputera
- Lista wszystkich urządzeń podłączonych do komputerów w sieci
- Audyt (historia) podłączeń i operacji na urządzeniach przenośnych oraz na urządzeniach sieciowych
- Zarządzanie prawami dostępu (zapis, uruchomienie, odczyt) dla urządzeń, komputerów, a także użytkowników
- Centralna konfiguracja: ustawienie reguł dla całej sieci, dla wybranych map sieci oraz dla grup i użytkowników Active Directory
- Alarmy: podłączono/odłączono urządzenie mobilne, operacja na plikach na urządzeniu mobilnym
- Automatyczne nadawanie użytkownikowi domyślnej polityki monitorowania i bezpieczeństwa
- Możliwość usuwania nieistniejących/zutylizowanych nośników danych (np. USB)
- Atrybut „nośnik zaufany”
- Alarm o podłączonym obcym urządzeniu
- Metryki użytkownika prezentujące aktualne ustawienia dla poszczególnego pracownika.
Jeżeli są Państwo zainteresowani zakupem oprogramowania Safetica, IT Manager lub Axence nVision bądź chcieliby Państwo porozmawiać z naszym inżynierem na temat szczegółowych funkcjonalności i wdrożenia, zapraszamy do kontaktu.